1399-07-12 10:39
559
0
70730
در دهه پایانی ماه صفر پخش خواهد شد؛

از سلام بر حسین تا سفیر عشق در صدا و سیمای گلستان

صدا و سیمای گلستان در دهه پایانی ماه صفر، اربعین سید و سالار شهیدان (ع) و یاران با وفایش و همچنین رحلت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا (ع) ویژه برنامه هایی را برای مخاطبان خود تدارک دیده است.

به گزارش گلستان ما، مدیر کل صدا و سیما در جلسه شورای معاونین مرکز در خصوص برنامه های وداع با ماه صفر، افزود:  با فرارسیدن ایام دهه پایانی ماه صفر و اربعین حسینی صداوسیمای گلستان ویژه برنامه هایی در حوزه های مختلف سیما، صدای فارسی و برونمرزی، خبر و فضای مجازی تهیه و تولید کرده است.

دکترمنتظر حجت در ادامه بیان داشت: معاونت سیما با ویژه برنامه " مستند سفیر عشق " دیدگاه اهل سنت در خصوص امام حسین (ع) و ۴ ویژه برنامه  ۶۰ دقیقه ای با عنوان "چراغ هدایت" با عزاداران حسینی همراه می شود.

وی همچنین اظهار داشت:"پخش زنده و ضبطی عزاداری های شهرهای مختلف استان" از جمله بندرگز، گنبد امامزاده یحیی بن زید (ع) و امامزاده عبدالله (ع) گرگان ویژه این ایام از شبکه گلستان و شبکه های سراسری  و "پیاده روی اربعین ۹۸" در قالب ۱۰ برنامه ۵ دقیقه ای پخش می شود.

از دیگر برنامه های سیمای گلستان "دعای پیامبر اعظم" ویژه برنامه سالگرد رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) بصورت زنده از امامزاده عبدالله (ع) گرگان برای بینندگان همیشه همراه گلستانی روی آنتن می رود.

آیتم های این برنامه زیارت نامه حضرت رسول(ص) توسط مداحان استانی و کشور و پخش سخنرانی ها، گزارش مردمی مرثیه خوانی و مداحی و ... می باشد.

در ادامه مدیر کل صدا و سیما به معرفی برنامه های رادیوی فارسی و برون مرزی این مرکز پرداخت و اظهار داشت: رادیوی گلستان"سلام بر حسین" به مناسبت اربعین حسینی ویژه برنامه ی است که در روز اربعین  برای شنوندگان رادیو گرگان پخش می شود.

این برنامه با بخش های مختلفی از جمله کارشناس مذهبی، ارتباط با مراکز استانی هم مرز با شهر کربلا، دعوت از شاعران و مداحین اهل بیت (ع)، پخش گزارش از مراسم عزادارای های مردم در سطح شهر و ...از رادیو گرگان روی آنتن می رود.

"در سوگ مهر"  ویژه برنامه سالگرد رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) عنوان برنامه ایست که بصورت زنده ۲۵مهر با بخش های متنوعی از جمله ارتباط با کارشناسان مذهبی به موضوعاتی از قبیل اسوه حسنه بودن حضرت رسول(ص)، سبک زندگی ایشان و همچنین مفهوم کلمه مصطفی و پرداختن به زندگی نامه امام حسن مجتبی (ع)، گزارش مردمی، مرثیه خوانی، مداحی، ارتباط مستقیم با مراکز قم و مشهد مقدس و ... برای شنوندگان همیشه همراه گلستانی پخش می شود.

"مثل باران " عنوان ویژه برنامه ای است که در روز شهادت امام رضا(ع) ازرادیو گرگان با هدف تبیین اندیشه های ناب ثامن الحجج(ع) بصورت زنده ۲۶ مهربا دعوت از کارشناسان مذهبی، گزارشهای مردمی، ارتباط زنده با مشهد مقدس حرم علی بن موسی الرضا(ع)، تصنیف و مداحی، ارتباط با شعرای آیینی و ذاکران اهل بیت (ع)، پخش مداحی و مرثیه و... می باشد.

دکتر منتظر حجت افزود: رادیو ترکمنی برون مرزی با ویژه برنامه "سایرا یاراولکام" بصورت زنده ویژه این ایام ساعت۱۵:۰۰به مدت ۱۲۰ دقیقه با بخش هایی  از جمله تواشیح و کارشناس مذهبی، گزارش مردمی و ... "چشمه ایمان"  با ۳ برنامه با حضور کارشناس مذهبی  و  یک برنامه "جهان سیاست" و۲ برنامه "یادلامه(به یاد آوردن خاطرات)" روی آنتن می رود.

وی همچنین به ویژه برنامه های "معاونت خبر" اشاره کرد و اذعان داشت : معاونت خبر مرکز هم همگام با سایر معاونتهای تولیدی مهیای پوشش گسترده این ایام سوگواری و مهم شده است و نیز با ۳ گزارش موضوعی به مدت ۱۰ دقیقه، ۵ گزارش خبری به مدت ۱۵ دقیقه و یک گفتگوی ویژه خبری به مدت ۲۵ دقیقه را در دهه پایانی ماه صفر تدارک دیده است.

مدیر کل صدا وسیما در پایان افزود: "معاونت فضای مجازی" مرکز نیز همراه با دیگر معاونت های مرکز اقدام به تولید و بارگذاری مطالب متنوع با موضوع این ایام را را برای بارگذاری در شبکه های اجتماعی تهیه و تولید نموده، طراحی ساخت موشن گرافی، پوستر، عکس نوشت، کلیپ ،  پادکست  و ایجاد صفحه ویژه در وب سایت  و ... نشر بسته های ویژه فضای مجازی از برنامه های سیما و صدا از جمله عملکرد معاونت فضای مجازی رسانه استانی در این ایام خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.